Reflection

In de eerste 25 seconden is er al heel veel te zien. Kinderen proberen zich in te leven en vragen zich af waar het over gaat.

In de volgende 10 seconden wordt er even Engels gesproken. Zonder veel Engelse kennis hadden de kinderen wel door waar het over ging. Zo duidelijk kunnen beelden zijn!

Dan bekijken we de rest van de film en zien een middelbare schoolmeisje dat probeert op te geven waar ze van houdt om erbij te horen. Maar dan komt haar spiegelbeeld tot leven om haar aan haar ware zelf te herinneren. 

De leerlingen vertellen achteraf wat ze gezien hebben en vatten de film samen.
Daarna gaan we dieper in op wat je ziet. Je ziet een spiegelbeeld. Maar is het wel een SPIEGEL-beeld? En wie ziet het spiegelbeeld?
Mijn leerlingen formuleerden het als “een beeld van jezelf dat je achtervolgt, als je niet doet wat je graag wil”. Mooi hoor!

Daarna hebben we doorgepraat over wat je op school allemaal moet doen om “er bij” te horen.
We hebben altijd maar een kwartier voor deze filmlesjes, dus dit onderwerp moet absoluut nog eens terug komen.

Bezoekers: 60 totaal,  1 vandaag

  • Facebook
  • Twitter
  • Hyves
  • MySpace
  • Live
  • Add to favorites