Corona krijgt kleur (Voorbereiding)

Voor mijn eigen basisschool bedenk ik een plan om met de leerlingen de corona-tijd te verwerken. Het gaat om 8 panelen van 1,5 meter, waarop kinderen een symbolisch voorwerp plakken. Ik mag het uitvoeren.

Ik vertel het idee ook aan de Kubus en Fleck. Ze zijn gelijk enthousiast en willen het graag Lelystad breed aanpakken.
Samen met een muzikant mag ik bij 7 scholen langs om telkens één paneel te vullen.

We beginnen (als een soort proef) bij Laetare. We gaan dan naar Grundel, Meander Oost en West, De Sluis, Albatros en eindigen bij de Vuurtoren.
Muzikant Luc schreef een Corona-lied.
Muzikant Han was er bij, bij de scholen.
Per school kreeg elke klas (of combi van 2 klassen – afhankelijk van de schoolgrootte) 15 tot 20 minuten kans om het lied te leren (buiten) en om over de Corona-tijd te praten adhv het eigen voorwerp.

Het spannende was niet alleen: hoe komen we op tijd bij elke school (gezien de korte pauzes). Maar vooral: hoe doen we dat met panelen van 1,5 bij 1,5 meter. Leeg in een aanhanger valt nog wel mee. Maar eenmaal beplakt met allerlei voorwerpen is het best een uitdaging.
Met veel piepschuim hoekjes en sjor-koorden houden we alles strak op de plek.

 60 total views,  2 views today

  • Facebook
  • Twitter
  • Hyves
  • MySpace
  • Live
  • Add to favorites